February 7, 2022

Strategii SEO pentru pagina produsului tau

In comertul electronic, atunci cand vrei sa realizezi o pagina pentru un produs, trebuie sa ai in vedere detalii precum caracteristicile principale, date despre producator, mod de folosire si tot ceea ce consideri ca este necesar pentru ca potentialii tai clienti sa isi faca o idee cat mai clara despre ce vinzi. Avand in vedere faptul ca modul in care alegi sa faci aceste prezentari poate face diferenta cu privire la cifra de afaceri, un sfat demn de luat in considerare ar fi ca strategia ta de marketing sa se ghideze dupa anumite puncte cheie, cu ajutorul carora sa obtii o expunere mai buna.

Astfel, in ceea ce priveste strategia SEO, optimizarea fiecarei pagini in scopul dobandirii unei experiente imbunatatite pentru vizitatori poate insemna in primul rand lucruri de baza, precum incorporarea de cuvinte cheie, compunerea unor texte relevante sau semnalizarea corecta a tag-urilor de tip H1, H2, etc. Totusi, odata ce ti-ai facut o idee despre toate aceste lucruri si te intrebi ce altceva ai mai putea schimba in asa fel incat sa te bucuri de un maxim de optimizare, te invitam sa arunci o privire la urmatoarele sugestii:

  1. Verifica inca o data daca ai pus bazele paginii tale din punct de vedere SEO:

In functie de specificul produselor tale si de publicul tinta la care speri sa ajunga toate aceste oferte, poti alege cat de mult vrei sa personalizezi aceste sfaturi dar, in ceea ce priveste optimizarea la un nivel de baza, urmatoarele lucruri sunt intr-adevar o prioritate:

Adauga un titlu captivant in care accentul este pus pe numele produsului:

– tot aici poti alege sa incluzi si numele producatorului, in cazul in care consideri ca ar fi un detaliu semnificativ. Daca, in schimb, produsul pe care il vinzi reprezinta o parte componenta a unei piese mai mari, nu uita sa incluzi toate specificatiile in asa fel incat sa fie usor de recunoscut de catre persoanele care il cauta;

Orienteaza-te catre o descriere inedita, care sa prezinte in acelasi timp cat mai exact caracteristicile produsului:

– acest pas este important, dar nu din motivul pe care ti l-ai imagina la prima vedere. In mod paradoxal, de cele mai multe ori nu descrierea pe care o primesti de la producator este cea care vinde, deoarece ea poate fi folosita si refolosita de atat de multe ori pe site-uri, iar Google va considera continutul ca fiind duplicat. Astfel, tot ce ar putea cadea sub aceasta incidenta trebuie sa fie reformulat, moment in care poti alege sa profiti de ocazia care ti-a fost oferita si sa adaugi o nota personala, care sa convinga publicul tau tinta sa comande de la tine.

Adauga o meta descriere care sa ii intrige pe cititori:

– de cele mai multe ori, orice pagina de produs contine un numar mai mare sau mai mic de detalii, incepand de la dimensiunile acestuia si pana la conditiile in care poate fi livrat sau returnat. Pentru a evita ca Google sa foloseasca toate aceste elemente pentru a formula o meta descriere, este de datoria ta sa adaugi o varianta care sa lucreze in folosul tau, in asa fel incat primul contact al viitorilor tai clienti sa nu fie cu acelasi sablon repetitiv, ci cu un text original.

Alege un URL care sa fie usor de retinut pentru pagina produsului tau;

Adauga imagini relevante, de inalta calitate, insotite de un text alternativ care sa se potriveasca:

– nu uita sa incluzi numele produsului cel putin in imaginea principala, deoarece acest lucru te va ajuta sa te clasezi mai sus in cautarile vizuale. Totodata, nu e o idee rea sa incluzi si cate un filmulet de prezentare, acolo unde situatia permite.

      2. Incorporeaza date structurate pentru produsele tale pentru rezultate mai bune: 

Daca ar fi sa definim conceptul de date structurate, acestea reprezinta un mod de a prezenta site-ul tau in asa fel incat motoarele de cautare sa il inteleaga mai bine. Pentru a realiza aceasta descriere, trebuie sa te exprimi in limbajul acestuia, in majoritatea cazurilor fiind vorba de Schema.org. Modul in care functioneaza presupune conversia continutului tau in linii de cod pe care Google le va procesa, in scopul de a livra ulterior rezultate cat mai relevante la cautarile utilizatorilor.

In cazul unui magazin online, modelul dupa care trebuie sa te ghidezi este Product Schema iar scopul introducerii acestuia este pentru a obtine asa numitele „rich results”, acestea nefiind altceva decat rezultate imbogatite cu elemente grafice, in scopul de a imbunatati experienta si interactiunea utilizatorilor.

Totodata, daca pagina ta dispune si de o sectiune de Reviews, este bine ca aceasta sa fie semnalizata corespunzator, deoarece este foarte posibil ca acest lucru sa o ajute sa iasa in evidenta si sa ii faca pe oameni sa dea click pentru a se convinge de calitatea produselor dintr-o sursa obiectiva.

Astfel, daca ar fi sa rezumam caracteristicile specifice Schema.org, Product este responsabil de prezentarea produsului in cauza, incorporand detalii precum descriere, date despre producator si brand, precum si nume complet, dimensiuni, dar si diverse specificatii de tipul SKU (stock-keeping unit). Offer include mai multe date despre pret si disponibilitate, in termeni de valuta si stocuri curente, iar daca doresti un indice de specificitate chiar mai mare, poti introduce priceValidUntil, in scopul de a informa motoarele de cautare de faptul ca respectiva oferta de pret este conditionata de un anumit interval de timp. In acest context, este necesar sa mentionam ca Schema.org dispune de un numar mult mai mare de optiuni, dar numai un set limitat de proprietati sunt acceptate de motoarele de cautare.

Un alt motiv pentru a include Schema.org la strategia SEO pentru pagina de produs este pentru a gestiona asteptarile clientilor. In acest fel, cei care viziteaza site-ul stiu de la inceput daca produsul este in stoc si care este pretul lui, si isi poate face o idee vizavi de performanta acestuia pe baza recenziilor lasate de ceilalti cumparatori.

      3. Daca incluzi un review, asigura-te ca este autentic:

Conform cercetarilor disponibile in mediul online, cea mai mare parte din consumatori analizeaza recenziile postate pe o pagina de comert online inainte de a face o tranzactie. Bineinteles, desi fiecare site are propria politica vizavi de moderarea comentariilor si verificarea autenticitatii unui review, insasi ideea de a aloca spatiu pentru acest tip de continut poate inspira onestitate si deschidere fata de potentialii clienti. Oricum ar fi, este important pentru un brand sa isi motiveze clientii sa isi exprime primele impresii sau parerea vizavi de produsele comandate, dar si sa le expuna in asa fel incat sa fie vizibile pentru ca in caz contrar risca sa se aleaga cu vanzari mai proaste din simplul fapt ca nu a dat dovada de suficienta transparenta.

Acestea fiind spuse, nimeni nu incearca sa afirme ca un review negativ va actiona in beneficiul tau, dar chiar si acesta poate fi transformat intr-un context la fel de favorabil pentru a da dovada de disponibilitate vizavi de clienti, afisand atat opiniile pozitive cat si cele mai putin flatante. Prin urmare, in momentul in care pui pe piata un produs, trebuie sa fii pregatit sa oferi oricand asistenta in sectiunea de comentarii, in asa fel incat sa poti afirma ca ai facut tot ceea ce tine de tine pentru a transforma o recenzie slaba intr-una pozitiva. In eventualitatea in care esti dispus sa acorzi putin mai mult timp acestei probleme, publicarea unor testimoniale reprezinta o metoda excelenta de a creste nivelul de credibilitate in relatia cu potentialii cumparatori.

      4. Optimizeaza-ti pagina in asa fel incat sa fie cat mai rapida:

In era vitezei, faptul ca oamenii nu mai sunt dispusi sa astepte pentru a avea acces la un serviciu este un lucru bine stiut. Bineinteles, acest detaliu este unul relativ atata timp cat toate paginile s-ar situa aproximativ la acelasi nivel, dar cu totii stim ca un nivel sanatos de competitie ii va ambitiona intotdeauna pe cei ce se ocupa de strategiile SEO sa ia in considerare noi metode pe care le pot implementa, in asa fel incat sa livreze rezultate din ce in ce mai bune. In acest context, viteza de incarcare a paginii nu este un concept cu nimic diferit, fiind supus acelorasi standarde inalte, deoarece in momentul in care investesti timp si resurse in toate aspectele ce tin de eficienta unei pagini vei dori ca toata munca ta sa nu fi fost in zadar. Mai mult decat atat, dincolo de posibilele penalizari pe care ti le poti atrage din partea oamenilor, Google te va judeca la fel de aspru daca nu vei lua atitudine vizavi de promptitudinea cu care se incarca paginile tale.

     5. Incorporeaza testarea de catre utilizatori la pagina ta:

Indiferent de tipul de produs pe care il vinzi, momentul in care te pui in locul unui potential client iti poate oferi multe explicatii vizavi de problemele pe care le-ai identificat la site-ul tau. In teorie, oricine poate efectua un exercitiu de imaginatie si sa joace ambele roluri, al vanzatorului si al cumparatorului, dar in practica, abordarea corecta presupune colaborarea cu o persoana care sa parcurga fiecare etapa pe care ar urma-o in mod firesc un client oarecare, pentru a obtine raspunsuri clare. In acest fel, vei putea afla daca procedura de comanda este una greoaie sau daca modul in care prezinti un produs nu este suficient de detaliat, si vei putea actiona in consecinta. Bineinteles, daca vrei sa duci toata aceasta idee un pas mai departe, poti lansa provocarea testarii produselor, fie ca este vorba de diverse obiecte dar mai ales de componente de software. In acest fel, disponibilitatea ta de a le oferi potentialilor tai clienti o perioada de „free trial” va reprezenta o dovada de buna-credinta care are avantajul de a-i fideliza pe multi.

BONUS – Arata-le oamenilor ca esti de incredere!

Atunci cand alegi sa faci o tranzactie in mediul online, ce anume te face sa investesti un site cu incredere? Acest mic exercitiu de brainstorming poate da nastere la raspunsuri dintre cele mai interesante, si te poate face sa iti schimbi perspectiva vizavi de modul in care vrei sa fii perceput. Bineinteles, deoarece vorbim despre SEO, nu trebuie sa uitam ca inainte de a castiga increderea potentialilor clienti trebuie sa putem ajunge la ei, iar acest lucru se intampla daca vom fi suficient de credibili pentru motorul de cautare in cadrul caruia cautam sa obtinem un ranking cat mai bun.

Din aceasta cauza, daca vei fi suficient de curios incat sa arunci un ochi pe site-uri precum Search Quality Raters Guidelines, vei gasi nu doar un punct de plecare relevant, ci si un ghid foarte bine pus la punct, care cuprinde toate informatiile de care ai putea avea nevoie.

Partajează acest articol
Facebook
WhatsApp